A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Середня загальноосвітня школа №229 м. Києва

Освітня програма 3-4 класи

Дата: 17.01.2024 13:01
Кількість переглядів: 9

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ по школі №   -од від                    2023 року Директор школи

   Хоміцька Л.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №229 м.Києва    

 

на 2023-2024н.р.

 

3-4 КЛАСИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

(протокол 

від                    2023 року)

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітня програма середньої загальноосвітньої школи №229 м.Києва (далі - освітня програма школи) розроблена на виконання Законів України «Про освіту», підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» від 21.02.2018  87  урахуванням змін до Державного стандарту початкової освіти, внесеними КМУ від 24.07.2019 р № 688), на підставі типових освітніх програм затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року №1273 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти», на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко.

Освітня програма школи визначає:

  • загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
  • перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей, окремих предметів, зокрема їх інтеграції, логічну послідовність їх вивчення;
  • форми організації освітнього процесу
  • опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Освітня програма школи спрямована на:

  • створення умов для отримання кожним учнем того рівня освіти, який відповідає його здібностям та індивідуальним особливостям;
  • формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів як бази для успішного навчання в основній школі;
  • розвиток інтелектуальної, емоційної сфери дитини, пізнавальної мотивації учня та його життєвих навичок;
  • формування ціннісних орієнтирів, прищеплення навичок соціальної компетентності через включення кожного школяра в систему ранньої предметної орієнтації;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.

Початкова освіта в середній загальноосвітній школі №229

м. Києва – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій.

 

Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей; розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

  • дитиноцентрованості і природовідповідності;
  • узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
  • науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
  • наступності і перспективності навчання;
  • взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;
  • логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;
  • можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;
  • творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;
  • адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст освітньої програми середньої загальноосвітньої школи №229 м.Києва має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

  1. вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
  2. здатність спілкуватися рідною  разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;
  3. математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
  4. компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

 

  1. інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;
  2. екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;
  3. інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
  4. навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
  5. громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
  6. культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
  7. підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими людьми.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації освітньої програми середньої загальноосвітньої школи №229 м.Києва рекомендується використовувати внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

 

Вимоги до дітей, які розпочинають навчання у початковій школі, мають враховувати досягнення попереднього етапу їхнього розвитку.

Заклад здійснює освітній процес українською мовою за денною формою навчання в одну зміну, тривалість навчального тижня в закладі – 5 днів. Відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» в 2023-2024 році навчальні заняття розпочинаються 01 вересня святом - День знань - і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр  01.09.2023  22.12.2023

ІІ семестр – 08.01.2024  31.05.2024

Канікули:

осінні  23.10.2023  29.10.2023 ;

зимові  23.12.2023  07.01.2024 ;

весняні  25.03.2024  31.03.2024 .

Режим дня в закладі підпорядкований створенню оптимальних умов для здійснення успішної освітньої діяльності. Розклад уроків складається з урахуванням динаміки працездатності учнів протягом дня, тижня, семестру, чергування видів діяльності і раціонального розподілу навчального навантаження.

Вимоги до дітей, які навчаються в 3-4 класах середньої загальноосвітньої школи №229  м. Києва :

До здобуття другого (основного) циклу початкової освіти , допускаються переважно учні, які здобували початкову освіту на першому (адаптаційно-ігровому) циклі у 1–2-х класах . Заклад забезпечує умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, які можуть самостійно пересуватись.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

До освітньої програми 3-4-х класів середньої загальноосвітньої школи №229  м. Києва додано робочий навчальний план, який детально окреслений у таблиці 1 освітньої програми школи, що пропонує підхід до організації освітнього процесу: перелік освітніх компонентів, загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Навчальний план основного циклу навчання ґрунтується на типових навчальних планах для 1-2-х класів початкової школи типових освітніх програм, розроблених під керівництвом Савченко О.Я., затверджених наказами Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 від 08.10.2019 №1272 (1-2-і класи).

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту для 3-4-х класів-805 годин/ навчальний рік, враховані санітарно-гігієнічні норми та нормативна тривалість уроків у 3-4-х класах  40 хв.

 

Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Робочий навчальний план середньої загальноосвітньої школи №229             

  м. Києва для 3-4 класів передбачає 35 годин варіативного складника.

Враховуючі індивідуальні освітні потреби учнів, наявність матеріально- технічної бази закладу загальної середньої освіти, педагогічних кадрів, години варіативного складника (35 год на рік, 1 год на тиждень), додані до вивчення української мови в 3-4-х класах (35 год на рік, 1 год на тиждень).

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до чинних нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002р.  128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за  229/6517; листа МОН 1-9/332 від 22.05.2018 р. Здійснюється поділ 3-4-х класів на 2 групи для вивчення інформатики (наказ МОН  128 від 20.02.2002 року (додаток № 2). Форми здобуття освіти перелічені у ст. 9 Закону України «Про освіту».

Основними формами здобуття освіти за освітньою програмою є:

  • інституційна ( очна (денна));
  • індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

Порядок здобуття загальної середньої освіти за інституційною формою, що організовується у закладах загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні освіти (далі – заклади освіти) окреслено у Положенні про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти. (Наказ МОН України від 23.04.2019 

536 «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти».) Права та обов’язки учасників освітнього процесу при організації навчання за інституційною формою визначаються законами України «Про освіту»,

«Про загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами у сфері загальної середньої освіти. Організація здобуття освіти за інституційною формою здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти. Результати навчання осіб, які здобувають освіту за інституційною формою, мають відповідати вимогам відповідних державних стандартів загальної середньої освіти. Індивідуальна форма здобуття освіти (екстернатна, сімейна, педагогічний патронаж) може організовуватися в закладі відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 липня 2019 року № 955, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2019 р. за № 852/33823).

 

Форми організації освітнього процесу:

Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні при використанні інтерактивних форм і методів навчання: дослідницьких, інформаційних, мистецьких проектів, сюжетно-рольових ігор, інсценізацій, моделювання, ситуаційних вправ, екскурсій.

Основними формами організації освітнього процесує різні типи уроків, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести тощо.

Вибір форм і методів навчання вчителі визначають самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальній програмі окремого навчального предмета.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора