A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Середня загальноосвітня школа №229 м. Києва

Освітня програма 1-2 класи

Дата: 17.01.2024 13:01
Кількість переглядів: 17

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ по школі №   -од від                 2023 року 

Директор школи

   Хоміцька Л.Ю.

 

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ №229 м.Києва           

на 2023-2024 н.р.

 

1-2 КЛАСИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

(протокол 

____    ____________ 2023р.

 

    

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітня програма середньої загальноосвітньої школи №229 м.Києва (далі - освітня програма школи) розроблена на виконання Законів України

«Про освіту», підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» від 21.02.2018  87(з урахуванням змін до Державного стандарту початкової освіти, внесеними КМУ від 24.07.2019 р № 688), на підставі типових освітніх програм затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року №1272 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти», на основі Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко.

Освітня програма школи визначає:

  • загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
  • перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей, окремих предметів, зокрема їх інтеграції, логічну послідовність їх вивчення;
  • форми організації освітнього процесу
  • опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Освітня програма школи спрямована на:

  • створення умов для отримання кожним учнем того рівня освіти, який відповідає його здібностям та індивідуальним особливостям;
  • формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів як бази для успішного навчання в основній школі;
  • розвиток інтелектуальної, емоційної сфери дитини, пізнавальної мотивації учня та його життєвих навичок;
  • формування ціннісних орієнтирів, прищеплення навичок соціальної компетентності через включення кожного школяра в систему ранньої предметної орієнтації;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.

 

 

 

 

Початкова освіта в середній загальноосвітній школі №229 м.Києва – це перший рівень повної загальної

середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій.

Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь 

відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та 

розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й

інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, початкова ланка середньої загальноосвітньої школи №229

м. Києва

забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формує здатність до 

творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, культурного

потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення

сталого розвитку України та її європейського вибору.

У Освітній програмі школи визначено 

вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального 

предмета чи інтегрованого курсу.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

  • дитиноцентрованості і природовідповідності;
  • узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
  • науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;
  • наступності і перспективності навчання;
  • взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;
  • логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;
  • можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси; творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;
  • адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст Освітньої програми школи має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей

 визначених Державним стандартом:

  1. вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для

 

ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати 

українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

  1. здатність спілкуватися рідною  разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;
  2. математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
  3. компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
  4. інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;
  5. екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;
  6. інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
  7. навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
  8. громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають

 

  1. співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
  2. культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
  3. підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку

 усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію,

вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати

ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Заклад здійснює освітній процес українською мовою за денною формою навчання в одну зміну, тривалість навчального

тижня в закладі – 5 днів. Відповідно до статті 10 Закону України «Про повну загальну середню

освіту» в 2023/2024 році навчальні заняття розпочинаються 01 вересня святом - День знань

- і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр  01.09.2023  24.12.2024

ІI семестр – 08.01.2023  31.05.2024

Канікули:

осінні  23.10.2023  29.10.2023;

зимові  23.12.2023  07.01.2024 

весняні  25.03.2024  31.03.2024 

Режим дня в закладі підпорядкований створенню оптимальних умов для здійснення успішної освітньої діяльності.

Розклад уроків складається з урахуванням динаміки працездатності учнів протягом дня, тижня, семестру,

чергування видів діяльності і раціонального розподілу навчального навантаження.

 

Вимоги до дітей, які можуть розпочинати навчання в 

середній загальноосвітній школі №229 м. Києва.

Розпочати навчання за Освітньою програмою для 1 класів середньої загальноосвітньої школи №229 м.Києва мають

право діти з шести років,

 згідно із Законом України «Про освіту», стаття 12. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років,

можуть розпочати здобуття початкової освіти за Освітньою програмою середньої загальноосвітньої школи №229

м. Києва цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести

років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків

або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня поточного року.

Заклад забезпечує умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами, які можуть самостійно пересуватись. 

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти за Освітньою програмою

 середньої загальноосвітньої школи №229 м. Києва з іншого віку, тривалість здобуття початкової освіти може бути 

подовжена.

Період життя дитини від п’яти до шести (семи) років (старший дошкільний вік) визначається цілісною

 зміною її особистості, готовністю до нової соціальної ситуації розвитку. Пріоритетом цього процесу є формування

 і розвиток базових особистісних якостей дітей: спостережливості, допитливості, довільності поведінки, 

міжособистісної позитивної комунікації, відповідальності, діяльнісного і різнобічного освоєння навколишньої

дійсності та ін. Потенційно це виявляється у певному рівні готовності дитини до систематичного

 навчання  фізичної, соціальної, емоційно-ціннісної, пізнавальної, мовленнєвої, творчої.

Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства,

початкова школа забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, 

соціальний розвиток; формує здатність до творчого 

самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української 

культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв`язок освітніх 

галузей, логічна послідовність їх вивчення.

Формування в учнів початкової школи ключових компетентностей, передбачених Освітньою програмою

для 1-2 –х

класів середньої загальноосвітньої школи №229 м. Києва, здійснюється за такими освітніми галузями:

1.Мовно- літературна освітня галузь. 2.Математична освітня галузь.

  1. Громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна, природнича освітня галузь.
  2. Інформатична освітня галузь.

 

  1. Технологічна освітня галузь. 6.Мистецька освітня галузь.
  1. Фізкультурна освітня галузь.

Мовно-літературна освітня галузь (реалізується через вивчення предметів українська мова і літературне

читання,

англійська мови)ставить за

мету розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових, 

комунікативної

 та 

читацької компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й 

національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; 

збагачення 

емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей. У початковому курсі 

мовно-літературної освіти виділено такі змістові лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово»,

 «Досліджуємо 

медіа», «Досліджуємо мовні явища».

Математична галузь (реалізується однойменним предметом математика) ставить за мету різнобічний

 розвиток особистості

 дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й

інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. Реалізація мети і 

завдань початкового 

курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями:

«Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», 

«Математичні 

задачі і дослідження».

Громадянська та історична, соціальна та

здоров'язбережувальна, природнича освітні галузі (реалізуються предметом «Я досліджую світ»), можуть

 реалізовуватись з допомогою різних видів інтеграції

(тематичної, процесуальної, міжгалузевої; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, 

в процесі проектної 

діяльності) за активного використання між предметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів.

Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх 

галузей.

Навчальна програма «Я досліджую світ» ставить за мету

особистісний розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння

 різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих

знань про природу і суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, 

способи

 дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв'язувати практичні задачі. Тематичну основу курс

у складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники

 названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме:

«Людина»(пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка);

 

«Людина серед людей»(стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці);

«Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як

члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення);

«Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу

людей, культур, звичаїв); «Людина і природа»(пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ природи; рукотворний 

світ

 людини; відповідальна діяльність людини у природі; роль природничих знань і технологій у житті людини; залежність 

між діяльністю людини і станом довкілля).

Інформатична освітня галузь (реалізується з 2-го класу

предметом інформатика) та ставить за мету різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій, формування 

інформатичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання.

За результатами формування предметної компетентності випускники початкової школи повинні використовувати

початкові знання вміння та навички для: - доступу до інформації (знання де шукати і як отримувати інформацію);

  • опрацювання інформації;
  • перетворення інформації із однієї форми в іншу;
  • створення інформаційних моделей;
  • оцінки інформації за її властивостями.

Технологічна освітня галузь (реалізується предметом «Дизайн і технології») ставить за мету розвиток особистості

 дитини засобами предметно перетворювальної діяльності, формування ключових та предметної 

проектно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими,

культурного й 

національного самовираження.

Реалізація мети і завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: 

«Інформаційно-комунікаційне середовище»,«Середовище проектування»,

«Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації».

Мистецька освітня галузь ставить за мету всебічний 

художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва;

 плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини; формування ключових, мистецьких предметних 

та між предметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження

в особистому та суспільному житті. З метою виховання в учнів 

емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, формування в учнів на 

доступному рівні системи художніх знань і вмінь,наявності

матеріально-технічної бази закладу загальної середньої освіти спеціалізованої школи №64 м. Києва,

 

педагогічних кадрів, відповідно до рішення педагогічної ради

(протокол № від року) освітня галузь «Мистецька» Типового навчального плану реалізується в Робочому навчальному

 плані 

окремими предметами «Образотворче мистецтво» і

«Музичне мистецтво».

Реалізація поставленої мети здійснюється за змістовими лініями: 

«художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва», «комунікація через образотворче

мистецтво», «комунікація через музичне мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних

цілей освітньої галузі та розкривають основну місію образотворчого та музичного мистецтва.

Фізкультурна освітня галузь (реалізується предметом «Фізична культура»)ставить за мету всебічний

фізичний розвиток особистості учня засобами

фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових фізкультурних компетентностей,

 ціннісного 

ставлення до фізичної культури, спорту, фізкультурно- оздоровчих занять та виховання фізично загартованих

і патріотично налаштованих громадян України. Зазначена мета реалізується за такими змістовими лініями:

«Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність». Логічна послідовність вивчення предметів

розкривається у відповідних навчальних програмах.

Форми здобуття освіти перелічені у ст. 9 Закону України «Про освіту».

Основними формами здобуття освіти є:

  • інституційна ( очна (денна));
  • індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

Порядок здобуття загальної середньої освіти за інституційною

формою, що організовується у закладах загальної середньої 

освіти І-ІІІ ступенів та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти на певному

рівні освіти (далі  заклади освіти) окреслено у Положенні про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти. (Наказ 

МОН України від 23.04.2019  536 «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної 

середньої освіти».) Права та обов’язки учасників освітнього процесу при

організації навчання за інституційною формою визначаються законами України «Про освіту», «Про загальну 

середню освіту» 

та іншими 

нормативно-правовими актами у сфері загальної середньої освіти. Організація здобуття освіти за інституційною 

формою 

здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти. Результати навчання осіб, які здобувають

освіту за інституційною формою, мають відповідати вимогам відповідних державних стандартів загальної

середньої освіти. 

Індивідуальна форма здобуття освіти (екстернатна, сімейна, педагогічний патронаж) може організовуватися в закладі відповідно 

до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства

освіти і науки України від 12 січня 2016 року  8  редакції наказу Міністерства освіти і

 

науки України від 10 липня 2019 року № 955, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2019 р.

за № 852/33823). Для забезпечення

індивідуальної форми здобуття освіти можуть використовуватися технології дистанційного навчання відповідно до Положення 

про дистанційне навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України «Деякі питання організації 

дистанційного навчання» від 08.09.2020  1115, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 р. за  941/35224.

Загальний обсяг навчального навантаження та

орієнтовна тривалістьі можливі взаємозв’язки освітніх 

галузей, предметів, дисциплін.

До освітньої програми 1-2-х класів середньої загальноосвітньої школи №229 м. Києва додано робочий навчальний 

план, який детально окреслений у таблиці 1 освітньої програми школи, що пропонує підхід до організації освітнього

 процесу

: перелік освітніх компонентів, загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі

взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Навчальний план адаптаційно-ігрового навчання ґрунтується

 на типових навчальних планах для 1-2-х класів початкової школи

типових освітніх програм, розроблених під керівництвом Савченко О.Я., затверджених наказами 

Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 №1272 (1-2-і класи).

Гранично допустиме навчальне навантаження учнів

встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту», для 1-х класів-700 годин/

 навчальний рік, 2-х класів-770 годин/ навчальний рік,

враховані санітарно-гігієнічні норми та нормативна тривалість уроків у 1-х класах  35 хвилин, у 2-х класах  40 хв.

Відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту

початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Робочий навчальний план середньої загальноосвітньої школи №229 м.Києва 

для 1-2 класів передбачає 35 годин варіативного складника.

Враховуючі індивідуальні освітні потреби учнів, наявність матеріально- 

технічної бази закладу загальної середньої освіти, педагогічних кадрів години варіативного складника (35 год на рік, 

1 год на тиждень), додані до вивчення української мови в 1-х та  2-х класах з метою кращого оволодіння державною 

мовою.

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до чинних нормативів, затверджених

наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002р. № 128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України

від 06.03.2002 за № 229/6517; листа МОН 1-9/332 від 22.05.2018 р.

 Здійснюється поділ 2-х класів на 2 групи для вивчення інформатики (наказ МОН  128 від 20.02.2002 року (додаток  2).

Форми організації освітнього процесу:

Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, досяжні при використанні інтерактивних

форм і методів навчання: дослідницьких, інформаційних, мистецьких проектів, 

сюжетно-рольових ігор, інсценізацій, моделювання, ситуаційних вправ, екскурсій.

Основними формами організації освітнього процесує різні типи уроків, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, 

квести тощо.

Вибір форм і методів навчання вчителі визначають

самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів,

 зазначених у навчальній програмі окремого навчального предмета.

За необхідності в умовах карантинних обмежень у закладі освіти здійснюється освітній процес з використанням 

технологій дистанційного навчання. З метою забезпечення в школі єдиних підходів до створення електронного 

освітнього середовища освітній процес з використанням технологій

дистанційного навчання організовується через сервіси Classroom, Мeet, Zoom. Організація освітнього процесу під час дистанційного

 навчання може передбачати навчальні заняття, самостійну роботу, дослідницьку, пошукову, проєктну діяльність,

навчальні ігри, консультації та інші форми організації освітнього процесу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора